Bogstewardesser i fuld uniform med prikkede kjoler uddeler Allerød Biblioteks efterårsprogram

Bogstewardesser vinder formidlingspris

30.11.19
Allerød Bibliotekers bogstewardesser har modtaget eReolen-prisen Bedste biblioteksformidler af digitale bøger 2019.

Ved præmieoverrækkelsen ved eReolens efterårskonference d. 27. november i Middelfart, modtog bogstewardesserne prisen ved en anderledes præsentation, hvor de kom med vigtige meddelelser om benyttelse af eReolen til konferencens deltagere, serverede midtersiden af Allerød Bibliotekers efterårsprogram, og viste en 10 minutters informationsfilm om bogstewardessernes arbejde.

Bogstewardesserne modtog prisen for deres indsats under læsefestivalen Allerød Læser, der afholdes hvert år i Uge 37. I 2019 havde bogstewardesserne optrådt til fernisering af børnenes bogbænke, ved kaffebaren Bar’Kaffe i den bedste pendlertid, og ved fælles middagen Appetit på Bøger.

Allerød Biblioteker vil gerne udbrede kendskab til eReolen, som kan bruges på computer, tablet eller smartphone. Borgerne i Allerød kommune har gratis adgang til 3 netlydbøger og 3 ebøger om måneden. Plus der er ekstra titler, som altid kan læses eller lyttes til, hvis udlånskvoten er opbrugt.  I den nyeste version af eReolens app (eksternt link), kan man nu anvende Sleeptimer (eksternt link) funktionen, der gør at afspilningen af din lydbog stopper, når du ønsker det.

Bibliotekets personale står klar til at hjælpe med at komme i gang med eReolen (eksternt link) og at hjælpe med de spørgsmål, der opstår undervejs.