Vigtigt for alle

Vigtigt for alle: Nyt betalingssystem

23.05.23
Fra d. 7. juni skal du betale gebyrer og erstatninger på en ny måde

Fra og med d. 7. juni 2023 overgår Allerød Biblioteker til et nyt betalingssystem. Med det nye betalingssystem håndteres mellemværender med biblioteket af Allerød Kommunes debitorafdeling. Det betyder, at du fra og med d. 7. juni 2023 skal betale dine biblioteksgebyrer og -erstatninger på en ny måde.

Hvad betyder det nye betalingssystem for dig?

Hvis du har mellemværender, der er oprettet før d. 7. juni 2023, kan de betales via Allerød Bibliotekers hjemmeside eller på biblioteket med kontanter, Dankort eller MobilePay.
Bemærk: Denne mulighed ophører pr. 1. juli 2023.

Hvis du har mellemværender, der er oprettet fra og med d. 7. juni 2023, skal de betales via de(n) faktura, du modtager fra Allerød Kommune via digital post.

Fra d. 1. juli 2023 skal alle mellemværender betales via de(n) faktura, du modtager med digital post.

Vær opmærksom på risiko for rykkergebyr:

Fra d. 7. juni 2023 risikerer du rykkergebyrer, hvis du ikke betaler dine mellemværender rettidigt. Det skyldes, at dine mellemværender med biblioteket fra denne dato håndteres af Allerød Kommunes debitorafdeling.
Dine mellemværender omfattes derfor af de regler, der gælder for mellemværender med kommunen, herunder regler for gebyrer for rykkerskrivelser.

I Allerød Kommune er taksten for en rykkerskrivelse 250 kr.

Du kan læse mere om det nye betalingssystem og dets betydning for dig i vores FAQ, som du finder HER