uge sex bøger

Gode bøger til Uge Sex

05.02.24
I denne uge kører den tilbagevendende kampagne Uge Sex, hvor Sex & Samfund tilbyder undervisningsmateriale til seksualundervisningen i grundskolen. Derfor anbefaler vi en række bøger til børn og unge, som handler om puberteten, sex, køn, krop og samtykke.

I år har man valgt at have særligt fokus på kroppen, kropsidealer og sociale medier. Tema for årets Uge sex har derfor fået navnet ”skærmkroppen”, som henviser til alle de ”perfekte kroppe”, man især ser på de sociale medier.

Som noget nyt har man i år også valgt at opfordre børnenes forældre til at deltage i samtalen, da børn og unges kropsidealer og forståelse i høj grad også bliver dannet derhjemme.

På Allerød bibliotek vil vi gerne støtte op om den gode samtale derhjemme, så her anbefaler vi en række gode bøger, som kan gøre både børn, unge og voksne klogere på det hele. Alle bøgerne kan lånes på Allerød biblioteker og flere af titlerne findes også på e-reolen.

Gode bøger om puberteten, sex, køn og samtykke

Gode bøger om kropsidealer, kropsaktivisme og sociale medier