Cirkulær økonomi: Grafik med fuglerede og skrald

Cirkulær økonomi: Et alternativ til forbrug-og-smid-væk

Kom til foredrag om cirkulær økonomi og bliv klogere på dit eget forbrug, og hvordan du både kan spare penge og spare klima og miljø for mere skrald.

I anledning af Forskningens Døgn og Borgernes Verdensmålsuge kommer lektor i Bæredygtig omstilling Michael Søgaard Jørgensen og fortæller om cirkulær økonomi som et alternativ til forbrug-og-smid-væk.
Danskerne smider store mængder brugbare ting som tøj, fodtøj og elektronik ud hvert år, fordi det er for dyrt og svært at reparere selv. Kom og hør, hvad man kan gøre ved det og hvor stor en indflydelse det kan have på vores klimabelastning.
Mød samtidig nogle af de grønne foreninger i Allerød Kommune, der har direkte indflydelse på din grønne hverdag.

Foredraget finder sted på Allerød Bibliotek d. 23. april kl. 19.00. Det er gratis, men husk alligevel at booke en billet på Allerød Bibliotekers hjemmeside eller i den betjente åbningstid.

Repair Café Allerød
Den Grønne Guide