Det delte Amerika - foredrag med Michael Ruge

13.02.24
Kom med til foredrag d. 14/3 på Lynge Bibliotek, og bliv klogere på USA's historie, landets udfordringer og det aktuelle præsidentvalg.

KulturBanken i Lynge indbyder i samarbejde med Lynge Bibliotek til foredraget ”Det delte Amerika” med Michael Ruge, pensioneret nationaløkonom.

For at forstå, hvad der foregår i USA i dag, er det nødvendigt at dykke ned i landets historie og de udfordringer som USA kæmper med, herunder racerelationer, nord-syd-konflikter samt økonomiske og sociale uligheder. Michael Ruge vil berører det aktuelle valg og fortælle om hvordan de to store partier opstod og byttede politik. I pausen vil KulturBanken sørge for en forfriskning.

Arrangementet finder sted torsdag d. 14 marts kl. 19-21 på Lynge Bibliotek.
Billetter kan købes via Allerød Bibliotekers hjemmeside eller i den betjente åbningstid.

Kultur banken logo